עיתונות
מטר על מטר - 2011
על פסטיבל מטר על מטר 4 באתר מרמלדה, 18.7.11 קישור לכתבה
האופל הוא בן הברית הנאמן ביותר של השירה – יובל ליבליך על פסטיבל מטר על מטר 4, 17.7.11 באתר MySay קישור לכתבה
דברים שבשירה – ארז שוייצר על כתובת4 – "ספרים" הארץ 5.5.11 קישור לכתבה
מטר על מטר בגן הבוטני – כתבתה של אסתי סגל, 3.7.11 קישור לכתבה
המשוררים - פרלמנט כתובת במקור ראשון - 1.7.11 קישור לכתבה
המגמה הספרותית - צר עולמי? על פסטיבל מטר על מטר מס' 4 ב"גלריה", "הארץ" 27.6.11 קישור לכתבה
מטר על מטר - 2009
גלעד מאירי בלונדון את קירשנבוים - קישור לכתבה
רואים את הקולות – על הפסטיבל באתר של בית אביחי
- קישור לכתבה
על פסטיבל מטר על מטר באתר התרשמות - קישור לכתבה
"הכתובת על השיר" – על הפסטיבל בגלובס 30.6.09 - קישור לכתבה
שירו את ירושלים – שירי לב ארי ב-ynet על מטר על מטר 2009 - קישור לכתבה
לכל משורר יש כתובת – על כתב העת "כתובת" – דורית ויסמן בNRG מעריב, 29.6.09 - קישור לכתבה
המשורר כגיבור תרבות – על הפסטיבל בNRG מעריב 29.6.09 -
קישור לכתבה
החברה למתנ"סים ממליצה על מטר על מטר, יוני 2009 -
קישור לכתבה
שמנת ממליץ על מטר על מטר, 24.6.09 - קישור לכתבה
מטר של שירה, 21.6.09 בוואלה - קישור לכתבה
מטר על מטר בעכבר העיר - קישור לכתבה
מטר על מטר – המלצת ירושלמי - קישור לכתבה
מטר על מטר – המלצת דתילי - קישור לכתבה
מטר על מטר במקומונט ירושלים - קישור לכתבה
ynet - קישור לכתבה
Mefik - קישור לכתבה
ynet - קישור לכתבה
מטר על מטר - 2008
גלריה, הארץ - קישור לכתבה
ynet - קישור לכתבה
nrg - קישור לכתבה
ישראל היום - קישור לכתבה
כָּל מַה שֶּׁרָאִינוּ חַיָּב
לְהֵרָאוֹת מֵחָדָשׁ
כָּל מַה שֶּׁאָמַרְנוּ חַיָּב
לְהֵאָמֵר מֵחָדָשׁ
פִּתְאֹם אָנוּ מְבִינִים מַה
שֶּׁעוֹד נָבִין:
דָּבָר אֵינוֹ מָשָׁל
מַעְדֵּר הוּא מַעְדֵּר, גֶּשֶׁם
הוּא כְּלִי
אֲנִי כָּאן בִּשְׁבִיל זֶה
בְּתוֹךְ הַחֶדֶר
חֶדֶר
חֲלָלוֹ
מִתְמַלֵּא
כְּמוֹ דְּמָמָה
מֻפְסֶקֶת
חֲלָלוֹ מִתְמַלֵּא
וְכֻלּוֹ חָלָל
מֻפְקֶרֶת
קְרוּעָה מֵרָעָב לְאַהֲבָה
הִיא מִתְלַבֶּשֶת בְּצוּרָה אֲחֶרֶת.
מְרֻסֶּקֶת מֵרָעָב לְאַהֲבָה
הִיא מִתְפַּרְכֶּסֶת וּמִתְאַפֶּרֶת.
בּוֹעֶרֶת מֵרָעָב לְאַהֲבָה
תּוֹעָה בְּאֶרֶץ זָרָה
שֶׁהִיא רְחוֹבָהּ
בַּקֶּרֶת הַקָּרָה
הִיא מֻפְקֶרֶת,
מֻפְקֶרֶת.
הֵיכָן זוֹ שֶׁפָּנְתָה
מֵעָלַי אֶל תוֹךְ הַגֶּשֶׁם
בְּכוֹבַע קַשׁ וּבִמְעִיל בָּהִיר,
הוֹלֶכֶת אֶל מָה שֶׁלֹּא יִהְיֶה,
בִּתְעֻזָּה שֶׁל נְעוּרִים,
הֵיכָן הַהִיא שֶׁגַּבָּהּ
מִתְרַחֵק וְהוֹלֵךְ מִמֶּנִּי
כָּל הַזְּמַן בְּזִכְרוֹנִי?
הַהִיא שֶׁעוֹד פּוֹסַעַת לְדַרְכָּהּ
בַּגֶּשֶׁם הַהוּא,
הַיּוֹרֵד כָּל הַזְּמַן שָׁמָּה.
זלי גורביץ'
נָפַלְתִּי לַלֵּב.
וְהַלֵּב בְּעַצְמוֹ נוֹפֵל.
לְאָן נוֹפֵל הַלֵּב?
הַלֵּב נוֹפֵל לַבֹּץ.
בַּמָּקוֹם בּוֹ דְּבוּקִים שָׁם הַבֹּץ.
בֹּץ הַדְּבֵקוּת.
מִשָּׁם יוֹרֶה הַלֵּב.
מִשְׁתּוֹלֵל בַּבֹּץ.
בַּבֹּץ בַּבֹּץ בַּבֹּץ.
שָׁקַעְתִּי בְּתוֹךְ עַצְמִי.
נִפְרַם הַחִבּוּק.
הַיָּדַיִם הִתְמַלְּאוּ בֹּץ.
הַשָּׁמַיִם שְׁלוּלִית בֹּץ.
בָּתֵּי-בֹּץ. אֵלֵי-בֹּץ.
בֻּצִּים נְעוּצִים בַּבָּהִיר.
בֶּחָלָל הַפָּנוּי.
עַד שֶׁלֹּא אֶמְצָא
אֶת הַסַּכִּין הָאָדֹם הַקָּטָן
זֶה עִם הַשִּׁנַּיִם הַמְּשֻׁנָּנוֹת –
לֹא אַרְגִּישׁ בַּבַּיִת.
בּוֹאִי, כַּסִּי בָּךְ אֶת הָעוֹלָם,
בּוֹאִי וְאַעֲרֶה עֲלֵיכֶם
כָּל אֲשֶׁר לִי,
הָיִינוּ לַאֲחָדִים אֲנִי וְאַתְּ,
לִהְיוֹת לָבַז זֶה לָזֶה,
גַּם עַכְשָׁו.
(מתוך "חוות-זמן")
מגרמנית: שמעון זנדבנק
יָם נוֹדֵד תִּרְאֶה
בּוֹדֵד
אוֹזֵר חֲלָצָיו
נוֹפֵל עַל צַוָּארֵי
עַצְמוֹ
תִּרְאֶה
אֵיךְ
מְנַסֶּה
כֹּה
בּוֹדֵד בְּאֵין-
סוֹפוֹ
עַד שֶׁהִגַּעְנוּ לַהֲבָנָה עִם הָאוֹר
מִלְחָמָה חֲדָשָׁה בָּאָה.
וּבִתִּי מִתְיַפָּה מִיּוֹם לְיוֹם.
וּבַלֵּילוֹת רַבִּים הָעֲטַלֵּפִים.
וְאֵין בֵּינִי לְבֵינֵךְ אֶלָּא
כִּמְלוֹא נִימָה
שִׁעוּר תְּמוּתַת הַיּוֹלְדוֹת
הוּא מֵאָה אֲחוּזִים
וְהוּא שִׁעוּר תְּמוּתַת הָאָבוֹת
הָאוֹחֲזִים בַּוְּלָדוֹת
וּתְמוּתַת הַמְּיַלְּדוֹת אִם הֵן
עוֹשׂוֹת פַּרְצוּף הוּא נִתְקָע
כְּמוֹ יְלֵל הַחֲמוּדוֹת בִּגְרוֹן אִמִּי
יְלֵל שֶׁל חַיּוֹת מַחְמָד
שֶׁמִּי יוֹדֵעַ מָה
נֶחְמָד לָהֶן
תמיר להב-רדלמסר
שְׁאַלְתֶּם, עַל
כֵּן אָשִׁיב-
עַל מַצַּבְתִּי
כִּתְבוּ כָּךְ:
פֹּה טְמוּנָה גַּלְמוּדוּת.
קִנֵּאתִי תָּמִיד בָּעֵצִים הַנְּכוֹנִים
שֶׁעָלָה בְּיָדָם לְהָשִׁיב לָרוּחוֹת
בְּרִקּוּד הַצַּמֶּרֶת
בִּלְבַד.
קִנֵּאתִי תָּמִיד בָּעֵצִים הַנְּכוֹנִים
שֶׁעָלָה בְּיָדָם לְהָשִׁיב לָרוּחוֹת
בְּרִקּוּד הַצַּמֶּרֶת
בִּלְבַד.
אֵינֶנִּי יָשֵׁן
וְלִבִּי אֵינוֹ עֵר,
הֶחָדָשׁ מִתְיַשֵּׁן,
הַיָּפֶה מִתְכַּעֵר –
וַאֲנִי עַל עָמְדִּי:
מְטוּטֶלֶת. אָדָם.
וְהַזְּמַן הוּא עֵדִי
שֶׁאֵינֶנִּי נִרְדָּם
כְּשֶׁהִיא רוֹאָה אוֹתִי בַּבֹּקֶר
יוֹצֵאת מִן הַבַּיִת לְכִוּוּן הַשָּׂדֶה
הִיא מְקַפֶּצֶת סְבִיבִי וּמַשְׁאִירָה
עַל הַשְּׁבִיל
מִשְׁפָּט אָרֹךְ וּמְדֻיָּק
עַל אֹשֶׁר.
נִכְנָס אוֹר וְהוּא חֲלַקְלַק
וּמֵאִיר בְּכָל זֹאת
אֶת מָה שֶׁיֵּשׁ בְּיָדוֹ לְהָאִיר.
מָה שָׁם? מַשֶּׁהוּ מִשָּׁם
אֲנִי מְבַקֶּשֶׁת, בְּתוֹךְ הַחֶדֶר
הוּא לֹא קָם.
שָׁכַחְתִּי אֶת הַתְּנוּעָה
הַפּוֹתַחַת לִרְוָחָה, הַמַּכְנִיסָה
לָחֶדֶר.
אדוניס
האמגושים
בְּפָנַיִךְ הַגְּלוּיוֹת, בְּפָנַי הָיָה
כּוֹכָב וְהָיָה לַיְלָה גּוֹשֵׁשׁ
יָדֵינוּ נִפְגְּשׁוּ
צְעָדֵינוּ נִפְגְּשׁוּ
מַבָּטֵינוּ נִפְגְּשׁוּ
וְצָנַחְנוּ, רָאִינוּ וְנִסְתַּרְנוּ
נִּגְלֵינוּ וְנִסְתַּרְנוּ.
אַחֲרֵינוּ בָּאוּ הָאַמְגּוּשִׁים.
אלאעמאל אלכאמלה, כרך ב, עמ' 31.
כֹּחַ הַחַיִּים הוֹלֵךְ
שׁוּם דָּבָר אֵינוֹ מוֹלֵךְ
אֲדֹנָי כְּבָר לֹא הָאֱלֹ
אִם אֲנִי כֻּלִּי דּוֹעֵךְ
כֹּחַ הַחַיִּים הוֹלֵךְ
שָׁב אֲנִי אוֹמְרִים לִי לֵךְ
אֵל שָׁדַי וְאֶל שָׁדֵיךָ
לֵךְ לְךָ וְאֶשְׁכָּחֶךָ
כֹּחַ הַחַיִּים הוֹלֵךְ
בַּבָּשָׂר אֵיךְ אֶתְחַכֵּךְ
אֵין אוֹתִי בְּמַרְאָתְךָ
כֹּחַ הַחַיִּים הוֹלֵךְ
אֶל הַחֹשֶׁךְ הַמּוֹלֵךְ
אֵיךְ אוֹסִיף לִרְאוֹת עֵינֶיךָ
מְאֻחָר וּמֵאֲחוֹרֶיךָ
כֹּה רָעֵב אֲנִי אֵלֶיךָ